Aukeratu zure jatorrizko herrialdea hautatutako herrialdearekin koproduzitzeko interesa duen euskal ekoiztetxe bat aurkitzeko. Bete zure datuak eta katalogo bat jasoko duzu aukeratu duzun herrialdearekin koproduzitu nahi dituzten proiektuekin.
BILAKETAREN EMAITZAK
EKOIZPENAK
Hemen daude zure bilaketaren emaitzak. Eskerrik asko bilatzailea erabiltzeagatik. Nahi baduzu, beste ekoizpen batzuk bilatzen jarrai dezakezu.
Eider eta Mikel, 1950eko bikote gazte espainiarra, baserri klandestino batean daude beren lagun Susanaarekin. Hark, ustez, Estatu Batuetatik ekarritako objektuak dakarzkie, eta biek hara ihes egitea dute amets.
Baina elementu ezezagun baten agerpenak haien fantasiak eteten ditu: baserrian dardarka sartzen da, argiak eta soinuak igorriz.
Hainbat fase igaro ondoren (nahasmena, beldurra, kaosa, jakin-mina, esplorazioa eta, azkenik, komunikazioa), objektu hura Susanarena dela ohartzen dira. Lagunei azalpenak eman beharko dizkie, egoera emozional korapilatsu bati aurre egin bitartean.
Maitek bakarrik hazten du Nerea alaba itsaski-haztegi batean. Bere harremana korapilatu egiten da Nerearen nerabezaroarekin eta Maite aztoratzen duen naturaz gaindiko karramarro baten agerpenarekin. Gatazka handitzen ari da eta karramarroak Maite dauka, Nerea bahitzera eramanez. Iragana birsortzeko ahaleginean, Maitek Nerea bere askatasunaren alde borrokatzen du. Azken liskarrean, Maitek barneko munstroa garaitu behar du, alaba eta etxea ez suntsitzeko.
2018ko San Migel jaietan dantzaren tradizioa inoiz baino biziago dagoela erakutsi zuten neska eta mutilez osatutako talde bat lehenengoz plazara irtenda. Talde hori izango da dokumentalaren protagonista: Iurretako dantza talde nagusia osatzen duten zortzi neska-mutilak. Bost urtean behin herriko dantza talde guztiak Urrixena jaialdian batzen dira Iurretan. Ospakizun horretan lehenengoz parte hartuko dute debutatu berriek (talde parekideak) beste belaunaldi batzuetako dantzariekin batera. Entseguak, egun horretako prestaketak, eta plazan bizi duten emozioa izango dira dokumentalaren hari gidaria. Tarteka, Iurretako behinolako dantzarien testigantzak, ikerlarien iritziak eta beste hainbat lekukotza jasoko dira.
Nacho Ruiz-Capillas zuzendariak bere aitona Marianorengandik jasotako 6000 negatibo fotografiko baino gehiago digitalizatzeari ekin dio. Marianao, gerra zibil espainiarraren aurretik hasi eta 60ko hamarkada arteko kameralari eta erreportari grafikoa izan zen.
Aitonaren materiala bere patu kimiko saihestezinetik erreskatatzen ari den bitartean, haren ama, Isabel, 88 urtekoa, dementzia zantzuak erakusten hasi da, iragana eta oraina nahastuz. Deskonposizio-prozesu biek (zeluloidearena eta giza-oroimenarena) paralelismo kezkagarri bat ezartzen dute, dokumentala egituratzen duena.
Gaztainatik babarrunara. Lurra, ura, errautsa, eta hazia. Familia baten eta bere baserriaren historia, hiru belaunaldi eta bizitzaren zikloan zehar kontatua.
EUSKAL HERRIA HEGAN 9 kapituluko serie dokumentala da. Zentzumenentzako bidaia ikusgarria, gure lurra airetik zeharkatzen duena, bere esentzia inoiz ikusi ez den bezala erakutsiz.
Esperientzia bisuala, leku natural ederrenak, eraikin ikusgarrienak bisitatzen dituena eta bertako biztanleen tradizioak eta Euskal Herriko txoko bakoitzean bizi diren mito eta kondairak historiarekin uztartzen dituena.
Musika Euskal Herriaren arimaren funtsezko zatia da hegan, eta narrazioarekin batera, paper nagusi bat jokatzen du kapitulu bakoitzean. Telesailerako konposatutako soinu-banda original bat izango dugu lagun atal bakoitzean, giro aparta sortuz eta emozioak sortuz, eta, aldi berean, gure herrialdeko leku mitiko eta ikusgarrienak bisitatuko ditugu.
Paisaia tradizionalenak eta ikonikoenak ez ezik, modernoena ere aterako dugu. Eraikin eta egitura horiek egin dute Euskal Herria bere tradizioak zaintzen dituen herria, baina etorkizunera eta modernitatera begiratzen duena.
Atal bakoitzean euskal kantari ezagunen 2 emanaldi izango dira, kantari berriekin, ahots taldeekin, dantzariekin eta abarrekin batera, eta Euskal Herriko kulturaren abesti enblematiko eta adierazgarrienak interpretatuko dituzte. Hori guztia eszenaratze ikusgarri batekin eta “zuntza” jotzeko helburuarekin, paisaien handitasunaren, ondare kulturalaren eta gure herriko musika aberastasunaren arteko fusio ezin hobea sortuz.
Mendietako krisiak mende bateko basogintza eredua astintzen ari da. Berdeak paisaia, landaketa eta industria zeharkatzen ditu, egurraren etorkizuna aztertzeko.
Jaioterrian bertan, Oihane Ruiz arkitektoak eta Ane Barrutia paisaia-diseinatzaileak egurraren zikloa aztertzen dute, basotik industriaraino, erantzunak bilatuz: nolako basoa utziko diegu etorkizuneko belaunaldiei? Nor ari da biharko basoa gaur definitzen? «Berdea. Tras el verde vasco» filmak EAEko basogintzaren gaur egungo egoeraren erretratu korala eskaintzen du, radiata pinuaren gainbehera, eukaliptoaren hedapena eta lurraren agortzea markatuta.
Krisiak astindutako eredu baten aurrean, egurraren sektoreko pertsonaia garrantzitsuek sustraiei, memoriari eta paisaia bizitzeko modu berriak imajinatzeko beharrari buruz hausnartzen dute. Proposamen murgilgarri honek Maite Ruiz de Erentxunen musika originala du, ingurune beretik sortua.
Norbaitek arretaz kiribiltzen du alfonbra bat suntsitutako hotel-gela batean. Horman, zulo erraldoi bat dago, hondatutako hiri baterantz begira. Bagdad da, 2003. urtea.
Aste batzuk lehenago, bi mila kazetari Irakera joan dira, Vietnametik hona gizartearen oposizio handiena piztu duen gatazka estaltzera. Nazio Batuen Erakundeak legez kanpokotzat jo duen gerra bat da, eta mundu osoan manifestazio erraldoiak eragin ditu, «Ez Gerrari» oihukatuz.
Kazetari horien artean daude Jon Sistiaga kazetaria eta José Couso kameraria. Haien adiskidetasuna bihurtzen da beldurraren, zentsuraren eta bonben aurrean benetako babesleku bakarra. Saddamen erregimenaren zaintza saihesten dute, mehatxuei aurre egiten diete, eta Espainiako hedabideei gatazkaren egia kontatzeko borrokatzen dira, audientziak hautsi dituzten kroniken bidez.
Inbasio estatubatuarra hasten denean, Jon eta José dira herrialdea uzten ez duten kazetari gutxietako bi, eta Hotel Palestinan gotortzen dira. Handik, Bagdaden erorketa kontatzen dute, ikuspegi pribilegiatu batetik, baina, aldi berean, ustekabeko helburu bihurtuz. Irakiar erresistentzia eskasak lasai zirudien inbasioa tragedia bihurtzen da, tanke estatubatuar batek hotelean dagoen balkoirantz bere kanoiaren sua zuzentzen duenean, José grabatzen ari den unean.
Erasoak horman zulo erraldoi bat uzten du, eta gelan ia gauza bakar bat salbatzen da: Jon eta Josék Bagdaden merkatu batean elkarrekin erositako alfonbra hura.
'La última llamada'-k boterearen alde gizatiarrari buruzko lehen pertsonako erretratua eskaintzen du. Herrialdeko bulegorik boteretsuena okupatu dutenen dilema etikoak, emozionalak eta bakardadea erakutsiz. Elkarrizketa intimoak, artxibo pertsonalak eta gertuko senide eta aholkularien adierazpen esklusiboen bidez, Movistar Plus+ jatorrizko telesail dokumental honek Felipe González, José María Aznar, José Luis Rodríguez Zapatero eta Mariano Rajoyren bizipen adierazgarrienak erakusten ditu, La Moncloara iritsi zirenetik bere agintaldietako unerik kritikoenetaraino. Zer sentitzen da guztia alda dezakeen deia jasotzean? Nola bizi daiteke herrialde oso bati eragiten dioten erabaki horiek hartzean?